reklama

Kto urobí konečne poriadok v Mestskej polícii v Košiciach?

1, Berú mestskí policajti úplatky?2, Hádžu mestskí policajti špaky na zem?3, Pristupujú mestskí policajti rozdielne k obyvateľom pri riešení priestupkov?4, Kamarátia sa mestskí policajti v službe s ľudmi z organizovaného zločinu a verejne sa k tomu hlásia?5, Patríte medzi ľudí, ktorí sú nespokojní s prácou MsP?  .To, čo predvádza v Košiciach Mestská polícia s.r.o. je priam zarážajúce a pre mnohých nepochopiteľné. Pre mňa je nepochopiteľné aj to, že vedenie mesta s týmto stavom nič nerobí. Ak by robilo, nemohli by sa diať nasledovné veci, ktorých väčšina sa udiala za posledné mesiace.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (40)
Obrázok blogu

Príklad prvý:

Dňa 11.07.2009 zaparkovala moja známa na Poštovej ulici pred poštou na mieste, kde je zákaz státia. Keď vyšla z pošty, našla na kolese papuču. Zavolala na číslo 159 nech jej prídu odňať papuču. Hliadka došla a po kratšej debate jej policajti navrhli, že keď im dá 20 EUR, tak vec bude „vyriešená“. Dala im 20 EUR a policajti odišli ale bez vystavenia bločku.

Požiadal som mesto Košice v zmysle zákona 211 (infozákon), nech mi napíšu, koľko papúč MsP nasadila na Poštovej ulici v ten deň medzi 08,00 – 13,00 hod. Odpoveď znela, že ani jednu. Ale toto predsa nie je pravda?!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď si zoberieme, že hliadka MsP musela prísť k autu 2x. Dotyčná dokonca volala na číslo 159, tak by tam mal byť záznam o prijatom hovore. Alebo sú hliadky a centrála dohodnutí a „niektoré“ veci nezaznamenávajú a takto vlastne rešpektujú možné branie úplatkov v MsP?

Príklad druhý:

Dňa 07.11.2009 som parkoval medzi Dargovom a Slovanom. Sadol som do auta a telefonoval. Počas telefonovania som sledoval dvojicu mestských policajtov, ktorí stáli pri Dargove a nonstop pozerali na autá prichádzajúce z Južnej triedy.

Jednej z nich fajčil a bez toho, aby sa presunul k odpadkovému košu, zbavil sa špaku. Asi prevádzuje bezodpadový spôsob fajčenia cigariet. Keď tak nonstop hľadeli na Južnú triedu, tak ma napadlo, že asi čakajú na autá, nakoľko v ten deň bola nejaká auto-moto súťaž. A tak som si povedal, že si počkám aj ja na tie autá. Zrazu sa páni rozbehli smerom na Južnú triedu. Vyšiel som z auta a videl som, ako stopli auto, ktoré neodbočilo z Južnej triedy pred námestím Osloboditeľov doprava, ale išlo rovno do zóny zákazu vjazdu. (Tejto zóne a katastrofálnemu dopravnému značeniu v KE sa budem venovať v inom článku).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Páni policajti ho zastavili a venovali sa vodičovi 6 minút. Potom sa vrátili späť na svoje stanovisko pri Dargove. Jeden z nich vošiel do Trafiky a keď z nej vyšiel, tak kolegovi dával nejaké „papieriky“ a on si také isté strkal do peňaženky. Žeby si kúpili nejaké kartičky hokejistov alebo Lady Gaga?

Opäť som požiadal mesto Košice, aby mi napísali, koľko dopravných priestupkov riešila MsP v danom čase na námestí Osloboditeľov. Došla opäť rovnaká odpoveď. Žiadny. Ale čo robili policajti 6 minút? A prečo sa nepochválili svojmu zamestnávateľovi, že riešili tento priestupok? Veď aj oni sú ohodnocovaní na základe aktivity? Tak prečo sa nepriznali?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak by pána primátora zaujímala ŠPZ toho auta, rád mu ju poskytnem. Som si istý, že vodič auta by moju domnienku, že policajti asi zobrali úplatok, potvrdil. Páni policajti si mysleli, že keď je tma, že ich nikto nevidí. Omyl.

Príklad tretí:

Pred cca 2 mesiacmi som šiel do mesta. Medzi Dargovom a Slovanom stálo na prechode pre chodcov niekoľkomiliónové fáro nášho spoluobčana. Nestál ani na vyznačenom parkovacom mieste a ešte k tomu na ½ prechodu pre chodcov. Po hodine som sa vracal a auto tam stále stálo. No blížili sa k nemu mestskí policajti. Normálne som sa čudoval, že si to auto všimli. Pristúpili k autu, predklonili sa, vystreli ruku a zakričali „nazdar !!!“, a pokračovali v prechádzke po Hlavnej ulici. V lete som iného mestského policajta videl na Hlavnej ulici, ako pristúpil k letnej terase kde sedela partia 5 spoluobčanov. Pekne si so všetkými podal ruky, pokecali pár minút, a potom pokračovali v monitorovaní bezpečnosti na Hlavnej. Ja osobne keď vidím uvedených spoluobčanov z oboch príkladov vo svojej blízkosti, vždy si dávam väčší pozor na peňaženku a tašku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Príklad štvrtý.

To, ako policajti selektujú niektoré skupiny obyvateľov a úseky, a zásadne si ich nevšímajú, je zarážajúce. Viď príklad z pred prokuratúry, ktorý v MsP ostal bez potrestania – http://korzar.sme.sk/c/4924073/prokuratorka-blokovala-dopravu-policajti-nezakrocili.html.

I napriek výjazdu a cenniku MsP, prokurátorka nezaplatila ani cent - http://www.kosice.sk/clanok.asp?file=msp_sluzby_cennik_nut-odt.htm

Priestory v okoli prokuratury a súdov sú postavené asi mimo zákon. Pred budovou súdov sa veselo parkuje na trávnikoch a môžete MsP na to upozorňovať od rána do večera. Pritom denne chodia okolo motorizované hliadky MsP. Neurobia vôbec nič. Zato pri FNsP na Terase, kde chodia cezpoľní, tak tam papuču alebo pokutu dostanete a ani sa nenazdáte.

Mohol by som tu uviešť ešte x-príkladov toho, ako policajti vedome konali v rozpore so zákonom pri pokutovaní za parkovné, o vození sa policajtov v autách, z ktorých nemôžu nič vidieť a ani počuť, aj kedy niekto znásilňoval ženu 5 metrov od ich auta, o rozvážaní kámošiek autami, o zneužití odťahového auta na prevoz auta pre ich kamaráta, pri neriešní rozbitých skiel na cestách, či psích hovienkach na sídliskách atď atď atď.

Som presvedčený, že ak by všetky úplatky skončili v rozpočte MsP, tak by sme nemuseli stále počúvať o nedostatku finančných zdrojov pre MsP.

Takže sa pýtam:“ Kto zastaví korupciu v Mestskej polícii v Košiciach a urobí v nej konečne poriadok?“

MsP je v meste potrebná, ale pri tomto spôsobe ich fungovania je úplne zbytočná.

Zdenko Lipták

Zdenko Lipták

Bloger 
  • Počet článkov:  43
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Občiansky aktivistahttp://www.zdenkoliptak.comhttp://liptak.blog.pravda.skFacebook - Zdenko Lipták Terasa - https://www.facebook.com/zdenkoliptak.kosice Zoznam autorových rubrík:  KosickaAlternativa.skNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu